De Vrijwilligers Thuisadministratie ondersteunen de mensen binnen Rheden bij het opzetten, structureren en plannen van zijn / haar administratie.
Vrijwillige projectondersteuner Humanitas Thuisadministratie Rheden
Deze werkt onder verantwoordelijkheid van een beroeps coördinator
Voeren van een intakegesprek met een nieuwe deelnemer van het project.
- In overleg met de coördinator koppelen van een vrijwilliger aan een deelnemer (traject)
- Bewaking voortgang koppeling/traject.
- Ondersteunen en begeleiden van uitvoerende vrijwilligers.
- Desgewenst (mede) organiseren van vrijwilligersbijeenkomsten (uitwisseling en intervisie) en
stimuleren dat vrijwilligers hieraan deelnemen.
- Registreren in het Humanitas registratiesysteem (HRS).
- Evaluatie met de uitvoerend vrijwilliger na afloop van het traject.
- Desgewenst deelnemen aan regionale overleggen en netwerken. Op verzoek van de beroeps
coördinator van het project deze hierbij waarnemen.
- Vervangen van coördinator Thuisadministratie bij kortdurende afwezigheid door ziekte of
vakantie. Het betreft hier vervanging voor de vrijwilligers van het project en aanspreekpunt zijn
voor de (beroeps) coördinator die formeel vervangt.
- Samen met de andere vrijwillig projectondersteuner, de coördinator adviseren over zaken die
voortvloeien uit het project.